سفر به آمریکای جنوبی: سرزمینی که نفس هایش ریتم ماجراجویی می زند!

به گزارش مجله گرافیک، آمریکای جنوبی، قاره رنگارنگی است که در انتهای نقشه جغرافیا، درست مثل جعبه جواهری دربسته، نهفته است. سرزمینی که هر گوشه‌اش داستان هزارویکشبی روایت می‌کند؛ جنگل‌های انبوهی که نفس اژدهای خفته در خاکش را حس می‌کنی، کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که انگار می‌خواهند آسمان را لمس کنند، صحراهای بی‌انتهایی که سکوتشان گوش را کر می‌کند، و شهرهایی که با ریتم طبل‌های پرشور، ضربان قلبت را تندتر می‌کنند. 

اما سفر به آمریکای جنوبی، صرفاً ماجراجویی در طبیعت وحشی نیست. این سفر، سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ ملل رنگارنگی است که با آداب و رسومشان، شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

سفر به آمریکای جنوبی: سرزمینی که نفس هایش ریتم ماجراجویی می زند!

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

از فراز کوه‌های آند تا قلب آمازون: سفر به کشورهای معرکه

حالا که نقشه رو پهن کردیم، باید مقصد رو مشخص کنیم. آمریکای جنوبی، یه جعبه‌ی رنگارنگ از کشورهای مختلفه که هر کدوم، یه تکه‌ی خاص از جذابیت رو دارن. بیا با هم یه گشتی توی بعضی از این کشورا بزنیم:

  • پرو: سرزمین اینکاها و دروازه ورود به ماچو پیچو، شهری که بین ابرها مخفی شده و تاریخی به بلندای کوه‌ها داره. تو پرو، می‌تونی روی دریاچه تیتی‌کاکا قایق‌سواری کنی، تو جنگل آمازون با جگوارها همسفر بشی و تو دره کُلکا، عمیق‌ترین دره‌ی دنیا رو از نزدیک ببینی.
  • آرژانتین: سرزمین تانگو و گاچوها، جایی که از آبشار ایگواسو، صدای خروش طبیعت رو می‌شنوی و تو پارک ملی ایگواسو، با حیات وحش آمریکای جنوبی آشنا میشی. تو آرژانتین، می‌تونی تو رقص تانگو، با یه غریبه رفیق بشی و تو یخچال پاتاگونیا، قدم به دنیای آبی و یخی بزنی.
  • اکوادور: سرزمین خط استوا و گالاپاگوس، جایی که می‌تونی با لاک‌پشت‌های غول‌پیکر هم‌صحبتی کنی و از نزدیک، دنیای چارلز داروین رو تجربه کنی. تو اکوادور، می‌تونی تو شهر کویتو، با میراث اینکاها آشنا بشی و تو کوهستان کیم‌چی‌راوا، نفس‌هایت رو به آسمون‌های بکر هدیه کنی.
  • برزیل: سرزمین کارناوال و ریودوژانیرو، جایی که با ریتم موسیقی، پاهات از زمین کنده میشه و تو سواحل کوپا کابانا، زیر نور خورشید، یه ریلکسیشن درجه‌یک نصیبت میشه. تو برزیل، می‌تونی تو جنگل آمازون، با روح ماجراجوی خودت آشتی کنی و تو ماتو گروسو، با قایق‌های سنتی، دل رودخونه‌ها رو بشکافی.
  • بولیوی: سرزمین معدن پوتوسی و سالار دو یونی، جایی که سفید بیکران بیابون نمک، تو رو به دنیایی سورئال می‌بره و تو معادن تاریخی، با تلاش و رنج انسان آشنا میشی. تو بولیوی، می‌تونی از دریاچه تیتی‌کاکا، قایق‌سواری کنی و تو کوه‌های کوردیلیرا، یه تجربه کوهنوردی بی‌نظیر داشته باشی.

از ریودوژانیرو تا ماچوپیچو: شهرهای جادویی آمریکای جنوبی

ریودوژانیرو، شهر خدا: با مجسمه عیسی مسیح که آغوشش را به روی کل شهر گشوده، از فراز کوه، به تماشای ساحل کوپاکابانا و رقص آتشین کارناوال بنشین. در فلاتر بول، صدای سامبا را زیر پایت حس کن و با مردم صبور و خونگرم ریو، طعم یک فنجون قهوه خوشمزه را مزه مزه کن.

بوینس آیرس، پایتخت تانگو: در کافه‌های قدیمی بوینس آیرس، با عطر قهوه و ملودی تانگو مست شو. قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش و تماشای ساختمان‌های پرنقش و نگار، تو را به دوره‌ای می‌برد که گویی صدای گارسون، شعرهای لورکا را زمزمه می‌کند.

کوزکو، دروازه ماچوپیچو: در ارتفاعات کوه‌های آند، شهری باستانی را کشف کن که هنوز هم رمز و رازهای امپراتوری اینکا را در آغوش خود نگه داشته است. از بازار رنگارنگ کوزکو، سوغاتی‌هایی بخر که داستان‌های این سرزمین را برایت به خانه ببرند.

سالتوادور، آفریقا در آمریکای جنوبی: در کوچه‌های سنگفرش سالتوادور، ریتم کاپوئرا را حس کن و در طعم تند غذاهایش، عطر ادویه‌های آفریقایی را استشمام کن. در جشن‌های باشکوه این شهر، با لبخندهای مردم خونگرمش همراه شو و رقص را تا سحر ادامه بده.

کویتو، شهر پنهان در ابرها: در خیابان‌های باریک کویتو، گم شو و معماری استعماری اسپانیا را تحسین کن. در کلیساهای قدیمی این شهر، صدای دعا با آواز پرندگان همسرایی می‌کند و نسیم خنک کوهستان، روح را جلا می‌دهد.

گنجینه‌های طبیعی: از آمازون تا ایگوازو

آمازون، ریه‌های زمین: بر قایق موتوری سوار شو و به دل سبزترین سرزمین کره زمین بزن. صدای میمون‌ها، آواز پرندگان ناشناخته، و خش‌خش برگ‌های انبوه جنگل، تجربه‌ای است که تا ابد در یادت خواهد ماند. با مردم بومی آشنا شو، زندگی ساده‌شان را نظاره کن، و از حکمت‌های نیاکانشان بیاموز.

ایگوازو، آبشارهای غران: قدرت بی‌انتهایی طبیعت را در آبشارهای ایگوازو به تماشا بنشین. صدای غرش آب، رنگین‌کمانی که در مه غلیظ می‌رقصند، و حس هیجان‌انگیزی که هر لحظه منتظر فروافتادن هستی، لحظه‌ای نادر را برایت رقم خواهند زد.

صحرای آتاکاما، سرزمین مریخ: در آتاکاما، بلندترین و خشک‌ترین صحرای جهان، به سیاره مریخ سفر کن. تپه‌های شنی سرخ، آسمان پرستاره‌ای که انگار دست دراز کنی به آن می‌رسی، و سکوت مطلق صحرا، تجربه‌ای به دور از هیاهوی دنیاست.

پرواز بر فراز جنگل‌های آمازون

اولین ایستگاهمون، قلب تپنده‌ی آمریکای جنوبی، جنگل‌های آمازون. تصور کن سوار یه هواپیما می‌شی و از روی این جنگل انبوه پرواز می‌کنی. یه دریای سبز بی‌نهایت که تا چشم کار می‌کنه کشیده شده. رودخونه‌های مارپیچ‌شون رو توو دل جنگل پهن کردن و صدای پرنده‌های عجیب و غریب توو گوشت می‌پیچه. می‌تونی توو یکی از اقامتگاه‌های اکوتوریستی مستقر بشی و با راهنماهای محلی به دل جنگل بزنی. قبیله‌های بومی رو ملاقات کنی، از گیاهان دارویی شگفت‌انگیز استفاده کنی و حتی یه شب رو توو آویز تخت بخوابی و به صدای طبیعت گوش بدی.

ریو، شهر ساحلی با ریتم سامبا

حالا از جنگل‌های سرسبز، می‌ریم به سواحل داغ و پرشور ریو، پایتخت برزیل. تصویری که توو ذهنت از ریو داری چیه؟ آدمای خوشحال که توو خیابون‌ها لباس‌های رنگارنگ پوشیدن و می‌رقصن؟ خب، اشتباه نکردی! ریو شهر کارناوال و سامباست. می‌تونی توو سواحل زیبای کوپاکابانا و ایپانما آفتاب بگیری، موج‌سواری کنی، توو رستوران‌های ساحلی غذاهای خوشمزه‌ی دریایی بخوری و البته شب‌ها هم غرق توو ریتم سامبا بشی. حواست باشه لباس‌های شاد و رنگارنگت رو فراموش نکنی!

ماچو پیچو، شهر گمشده‌ی اینکاها

از سواحل آفتابی، می‌ریم به ارتفاعات خیره‌کننده‌ی پرو و شهر گمشده‌ی ماچو پیچو. تصور کن توو یه منطقه‌ی کوهستانی صعب‌العبور، شهری باستانی رو کشف می‌کنی که متعلق به تمدن اینکاهاست. خونه‌های سنگی توو توپوگرافی کوهستان ساخته شدن و یه هاله‌ی مرموز دورشون رو گرفته. می‌تونی با قطار از شهر کوزکو به ماچو پیچو سفر کنی یا مسیر اینکا رو پیاده‌روی کنی که یه تجربه‌ی فراموش‌نشدنیه. توو ماچو پیچو، تاریخ و طبیعت با هم یه اثر هنری بی‌نظیر خلق کردن.

ایگواسو، آبشارهای غرشان

حالا از ارتفاعات کوهستانی، می‌ریم به سرزمین آبشارهای خروشان، ایگواسو. تصور کن توو قایقی نشستی و از نزدیک به آبشار ایگواسو نگاه می‌کنی. یه پرده از آب به شدت از صخره‌ها سرازیر می‌شه و صدای غرشش توو کل منطقه می‌پیچه. می‌تونی از مسیرهای پیاده‌روی پشت آبشارها قدم بزنی و منظره‌ی نفس‌گیرش رو تماشا کنی. حتی می‌تونی سوار هلیکوپتر بشی و از بالا به این شاهکار طبیعت نگاه کنی. ایگواسو یه جور سمفونی از آب و صخره و طبیعت وحشیه.

سالار دو یونی، صحرای سفید بی‌انتها

از آبشارهای خروشان، می‌ریم به صحرای سفید بی‌انتها، سالار دو یونی. تصور کن توو یه دشت وسیع از نمک قدم می‌زنی که تا چشم کار می‌کنه سفیده. آسمون آبی و صاف بالای سرت و سکوت مطلق اطراف. می‌تونی توو هتل‌های ساخته شده از نمک اقامت کنی و از تجربه‌ی یه شب رصدی بی‌نظیر لذت ببری. توو سالار دو یونی، حس می‌کنی توو یه دنیای دیگه هستی و انگار زمان متوقف شده.

انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 784

به "سفر به آمریکای جنوبی: سرزمینی که نفس هایش ریتم ماجراجویی می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکای جنوبی: سرزمینی که نفس هایش ریتم ماجراجویی می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید