تاثیرات قرون وسطی در آثار تاریخی دنیا

به گزارش مجله گرافیک، قرون وسطا تاریخی پر فراز و نشیب در گذشت جهان است که پر از یادگاری های تاریخی در همه جای جهان میباشد و همواره دانستن وقایع آن دوران برای گردشگران جالب بوده است در ادامه با جذابیت های تاریخی این دوره در سراسر دنیا آشنا خواهیم شد.

تاثیرات قرون وسطی در آثار تاریخی دنیا

دوست دارید در زمان سفر کنید؟ 10 شهر زیبایی را که در طول سال‌ها از قرون وسطی به خوبی حفاظت شده به شما معرفی می‌کنیم. شهرهایی همچون سینا، اوویدو و بروژ که تاریخی کهن دارند مشهورتر هستند، درحالی که شهرهایی مثل پنگیائو، گاردیا یا تراکای کمتر شناخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا سری به شهرهای قرون وسطایی با تاریخی کهن بزنیم.

بروژ، بلژیک

بخش قرون وسطای شهر بروژ تعداد زیادی معماری قابل توجه دارد. به عنوان مثال، کلیسای اور لیدی یکی از بلند‌ترین بناهای آجری دنیا است. گردشگران معمولا علاقمند به استفاده از تور قایق تفریحی در کانال آبی شهر بروژ هستند که احتمالا بهترین راه برای دیدن شهر محسوب می‌شود. این شهر مجلل ونیز شمال نامیده می‌شود. بهتر است در تابستان به این شهر سفر کنید، چرا که هوا در زمستان کاملا سرد و آزار دهنده است. برای سفر به این شهر می‌توانید از سایر شهر‌ها به وسیله قطار به این شهر عزیمت کنید.

پینگائو، چین

شهر پینگائو در قرن 14 میلادی پایتخت مالی کشور چین محسوب می‌شد. امروزه به دلیل وجود دیوار‌های تاریخی، این شهر به عنوان میراث جهانی ثبت شده است. خیابان‌های باریک قرون وسطایی و فروشگاه‌های قدیمی این شهر این باور را به شما می‌دهد که گویی در زمان سفر می‌کنید. شهر پینگائو حقیقتا شهر قابل اعتمادی برای بازدید است. در این شهر تعداد زیادی مکان تاریخی از دوران امپراطوری مینگ و چینگ به جای مانده است. در ماه سپتامبر جشنواره فانوس برگزار می‌شود که با وجود فانوس‌های روشن، سراسر شهر رنگ و بویی عاشقانه به خود می‌گیرد. برای سفر به این شهر بهترین راه این است که با هواپیما به سمت شهر تی‌ای وان پرواز کنید سپس با اتوبوس فاصله 90 کیلومتری تا پینگائو را طی کنید.

مایستراس، یونان

مایستراس مرکز مهم امپراطوری بیزانتین (روم‌شرقی) و دارای معماری‌های برجسته قرون وسطا‌یی است. معماری این شهر از امپراطوری لاتین و روم شرقی گرفته تا ونیزی و ترکی تاثیر گرفته است. امروزه خرابه‌های قرون وسطایی این شهر به وسیله طبیعتی خیره کننده احاطه شده و این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مایستراس دارای تاریخ غنی و معماری برجسته‌ای است. همه طول سال برای سفر به این شهر مناسب است، اگرچه ممکن است در تابستان گرمای هوا کمی آزار دهنده باشد. می‌توانید به وسیله هواپیما از آتن یا کالاماتا به این نقطه سفر کنید یا در صورت تمایل توسط اتوبوس از آتن یا اسپارتی به این شهر سفر کنید.

گاردیا، الجزایر

شهر گاردیا که معماری آن به خوبی حفاظت شده در صحرای ساحارا قرار دارد و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر مستحکم در قرن 11 میلادی درون دره‌ای ساخته شده و تاریخ ، فرهنگ و معماری تاثیرگذار زیادی را در خود جای داده است. شهر تاریخی گاردیا یکی از پر بازدید‌ترین شهرهای الجزایر است و هر سال بهار مسابقات شتر سواری در آن برگزار می‌شود. این شهر به خاطر قالیچه‌هایش مشهور است و در ماه‌های مارس و آپریل جشنواره فرش در این شهر اجرا می‌شود. باید اشاره کنیم که گاردیا دارای یک فرودگاه ویژه است.

سینا، ایتالیا

شهر سینا یکی از عالی‌ترین معماری‌های قرون وسطایی را دارد و توسط سازمان جهانی یونسکو محافظت می‌شود. کلیسای جامع شهر سینا یکی از زیباترین بناهای یادبود در میان معماری‌های متناوب ایتالیایی محسوب می‌شود. سینا یکی از شهرهای ایتالیا است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. تمام طول سال برای سفر به این شهر مناسب است. سینا دارای فرودگاه اختصاصی است پس شما می‌توانید از فلورانس با هواپیما یا قطار به این شهر سفر کنید.

کارکِسِن، فرانسه

شهر کارکِسِن برای قلعه‌های نظامی قرون وسطایی‌ شگفت‌انگیزش که در قرن 19 دوباره بازسازی شده، مشهور است. یکی از برج‌های این شهر در قرن 13 میلادی به عنوان محلی برای تفتیش عقاید مذهبی که در آن زمان معمول بود استفاده می‌شد. این شهر مستحکم که در جنوب غربی کشور فرانسه قرار دارد سالانه بالغ بر 3 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. کارکِسِن مشخصا یکی از هیجان‌انگیز‌ترین شهر‌های قرون وسطایی جهان محسوب می‌شود. تمام طول سال برای سفر به این شهر مناسب است. کارکِسِن دارای یک فرودگاه است که از اکثر کشور‌های اروپایی مانند بریتانیا، پرتغال و بلژیک به طور مستقیم به سمت آن پرواز انجام می‌شود. از اکثر شهر‌های فرانسه هم خطوط قطار به سمت این شهر کشیده شده است.

یورک، انگلستان

اگر چه در طول سال‌ها تعدادی از ساختمان‌های قرون وسطایی شهر یورک تخریب شده‌اند اما این شهر برای کلیسا‌ها و دیوار‌های قرون وسطی (Micklegate) مشهور است. داستان‌های زیادی از زبان راهنماها درباره سر‌های بریده شده‌ای نقل شده است که بر روی نیزه قرار می‌گرفتند و بر این دیوار نصب می‌شدند تا به مردم هشدار داده شود. شهر یورک دارای تاریخ غنی و طولانی است. این شهر چهار فصل است بنابراین در تمام طول سال جشنواره‌های مختلفی در جای جای آن برگزار می‌شود. برای سفر به این شهر می‌توانید به وسیله اتوبوس یا قطار در شهر‌های مختلف بریتانیایی جابجا شوید.

تراکای، لیتوانی

شهر تراکای دارای یک کاخ جزیره‌ای مجلل است که در یک دریاچه‌ واقع شده است. این کاخ سلطنتی متعلق به قرون وسطی، پایتخت قلمرو دوک بود. امروزه در این مکان موزه‌ای با مجموعه‌ی تاریخی بزرگی از قرون وسطی تاسیس شده‌است. مجموعه معماری منحصر به فرد متعلق به قرون وسطی با طبیعت زیبای اطرافش درآمیخته است تا آن را به مقصد گردشگری عالی تبدیل کند. همه طول تابستان برای سفر به این شهر تاریخی مناسب است. تابستان‌ها هوا گرم است و در زمستان سطح آب دریاچه کاملا یخ می‌زند. در طول تابستان و پاییز جشنواره‌های متنوعی در این ناحیه برگزار می‌شود.

اوویدو، اسپانیا

تاریخ شهر اوویدو به قرن هشتم میلادی باز می‌گردد و این شهر هنوز هم دارای کلیساهای قرون وسطایی، صومعه‌ها، چشمه‌ها و ساختمان‌های شگفت انگیزی است. شهر اوویدو به وسیله سازمان جهانی یونسکو حفاظت می‌شود و یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود. معمولا در ماه می فروشگاهی سرگرم کننده به نام LA ascension برپا می‌شود. در این شهر چشمه‌هایی وجود دارد که 23 سپتامبر این چشمه‌ها در خیابان john تزیین شده و شعله‌های آتش زیبایی خاصی به این مکان می‌بخشد و در نهایت در ماه سپتامبر جشنواره‌ها و کنسرت‌های محلی زیادی در این مکان برگزار می‌شود. برای سفر به این شهر می‌توانید از فرودگاه آستوریاس که در 40 کیلومتری اوویدو قرار دارد استفاده کنید یا اینکه به وسیله اتوبوس از شهر‌های مختلف اسپانیا یا شهرهای پاریس، بروکسل و ژنو به اوویدو سفر کنید.

پراگ، جمهوری چک

شهر پراگ پر از معماری‌های قرون وسطایی مانند؛ پل معروف چارلز، بزرگترین میدان قرون وسطایی در اروپا، کلیساها و قلعه‌های شگفت انگیز است. دروازه پودِر که در قرن 11 میلادی ساخته شده به شهر قدیمی منتهی می‌شود. شهر پراگ با مکان های جالبی مثل ساعت نجومی پیکره مانندش واقعا زیباست. همه طول سال برای سفر به این شهر زیبا مناسب است، اگرچه ممکن است سرمای فصل زمستان کمی آزاردهنده باشد. شهر پراگ به عنوان پایتخت، راحت‌ترین مسیر رفت و آمد کشور جمهوری چک را دارد. شما می‌توانید از هر شهر اروپایی که دوست داشته دارید با هواپیما به این شهر سفر کنید. شما هم دوست دارید به این شهر‌ها سفر کنید؟

انتشار: 19 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1

به "تاثیرات قرون وسطی در آثار تاریخی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات قرون وسطی در آثار تاریخی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید