قوانین بیمه دانشجویی در استان های کانادا

به گزارش مجله گرافیک، بیمه دانشجویی یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید اگر قصد دارید به کانادا برای تحصیل بروید. بیمه دانشجویی به شما کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل سلامتی یا حادثه، هزینه های درمانی خود را پرداخت کنید. بیمه دانشجویی می تواند شامل بیمه سلامت، بیمه دندانپزشکی، بیمه چشم پزشکی، بیمه مسافرتی و بیمه عمر باشد. در این مقاله، قصد داریم به شما قوانین بیمه دانشجویی در استان های مختلف کانادا را معرفی کنیم.

قوانین بیمه دانشجویی در استان های کانادا

بیمه دانشجویی در استان آلبرتا

استان آلبرتا یکی از استان هایی است که برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان ارائه می دهد. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و دارای مجوز اقامت موقت برای بیش از 12 ماه هستید، می توانید از بیمه سلامت عمومی استان آلبرتا به نام Alberta Health Care Insurance Plan (AHCIP) بهره مند شوید. برای ثبت نام در این برنامه، باید فرم مربوطه را پر کرده و همراه با کپی از مجوز اقامت خود به نمایندگی های AHCIP ارسال کنید. این بیمه سلامت شامل هزینه های مربوط به بازدید از پزشک، آزمایشات آزمایشگاهی، اشعه، جراحی، بستری شدن در بیمارستان و برخی خدمات دیگر است. اما این بیمه سلامت شامل هزینه های دندانپزشکی، چشم پزشکی، داروهای تجویزی، فیزیوتراپی، ماساژ و خدمات دیگر نیست. برای این موارد، شما باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های استان آلبرتا برای دانشجویان خود بیمه دانشجویی خصوصی ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید یا بیمه دانشجویی دیگری را انتخاب کنید.

بیمه دانشجویی در استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی از استان هایی است که برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان نمی دهد. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و دارای مجوز اقامت موقت برای بیش از 6 ماه هستید، باید بیمه سلامت عمومی استان بریتیش کلمبیا به نام Medical Services Plan (MSP) را خریداری کنید. برای ثبت نام در این برنامه، باید فرم مربوطه را پر کرده و همراه با کپی از مجوز اقامت خود به نمایندگی های MSP ارسال کنید. این بیمه سلامت شامل هزینه های مربوط به بازدید از پزشک، آزمایشات آزمایشگاهی، اشعه، جراحی، بستری شدن در بیمارستان و برخی خدمات دیگر است. اما این بیمه سلامت شامل هزینه های دندانپزشکی، چشم پزشکی، داروهای تجویزی، فیزیوتراپی، ماساژ و خدمات دیگر نیست. برای این موارد، شما باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های استان بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خود بیمه دانشجویی خصوصی ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید یا بیمه دانشجویی دیگری را انتخاب کنید. همچنین، شما باید هر ماه حدود 75 دلار به عنوان حق بیمه برای MSP پرداخت کنید.

بیمه دانشجویی در استان انتاریو

استان انتاریو یکی از استان هایی است که برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان نمی دهد. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و دارای مجوز اقامت موقت برای بیش از 3 ماه هستید، باید بیمه سلامت عمومی استان انتاریو به نام Ontario Health Insurance Plan (OHIP) را خریداری کنید. برای ثبت نام در این برنامه، باید فرم مربوطه را پر کرده و همراه با کپی از مجوز اقامت خود به نمایندگی های OHIP مراجعه کنید. این بیمه سلامت شامل هزینه های مربوط به بازدید از پزشک، آزمایشات آزمایشگاهی، اشعه، جراحی، بستری شدن در بیمارستان و برخی خدمات دیگر است. اما این بیمه سلامت شامل هزینه های دندانپزشکی، چشم پزشکی، داروهای تجویزی، فیزیوتراپی، ماساژ و خدمات دیگر نیست. برای این موارد، شما باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های استان انتاریو برای دانشجویان خود بیمه دانشجویی خصوصی ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید یا بیمه دانشجویی دیگری را انتخاب کنید. همچنین، شما باید هر ماه حدود 60 دلار به عنوان حق بیمه برای OHIP پرداخت کنید.

بیمه دانشجویی در استان کبک

استان کبک یکی از استان هایی است که برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان نمی دهد. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و دارای مجوز اقامت موقت برای بیش از 6 ماه هستید، باید بیمه سلامت عمومی استان کبک به نام Régie de l’assurance maladie du Québec (RAMQ) را خریداری کنید. برای ثبت نام در این برنامه، باید فرم مربوطه را پر کرده و همراه با کپی از مجوز اقامت خود به نمایندگی های RAMQ مراجعه کنید. این بیمه سلامت شامل هزینه های مربوط به بازدید از پزشک، آزمایشات آزمایشگاهی، اشعه، جراحی، بستری شدن در بیمارستان و برخی خدمات دیگر است. اما این بیمه سلامت شامل هزینه های دندانپزشکی، چشم پزشکی، داروهای تجویزی، فیزیوتراپی، ماساژ و خدمات دیگر نیست. برای این موارد، شما باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های استان کبک برای دانشجویان خود بیمه دانشجویی خصوصی ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید یا بیمه دانشجویی دیگری را انتخاب کنید. همچنین، شما باید هر ماه حدود 50 دلار به عنوان حق بیمه برای RAMQ پرداخت کنید.

بیمه دانشجویی در سایر استان ها و قلمروهای کانادا

به غیر از چهار استانی که در بالا ذکر شدند، سایر استان ها و قلمروهای کانادا برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان نمی دهند. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید و در یکی از این مناطق تحصیل می کنید، باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های این مناطق برای دانشجویان خود بیمه دانشجویی خصوصی ارائه می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید یا بیمه دانشجویی دیگری را انتخاب کنید. بیمه دانشجویی خصوصی می تواند شامل بیمه سلامت، بیمه دندانپزشکی، بیمه چشم پزشکی، بیمه مسافرتی و بیمه عمر باشد. هزینه و پوشش بیمه دانشجویی خصوصی بستگی به شرکت بیمه ای که انتخاب می کنید دارد.

نتیجه گیری

بیمه دانشجویی یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید اگر قصد دارید به کانادا برای تحصیل بروید. بیمه دانشجویی به شما کمک می کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل سلامتی یا حادثه، هزینه های درمانی خود را پرداخت کنید. قوانین بیمه دانشجویی در استان های مختلف کانادا متفاوت است و بستگی به مدت اقامت و نوع بیمه دارد. برخی از استان ها برای دانشجویان بین المللی بیمه سلامت رایگان ارائه می دهند و برخی دیگر نه. برای مواردی که بیمه سلامت عمومی پوشش نمی دهد، شما باید بیمه دانشجویی خصوصی تهیه کنید. بیمه دانشجویی خصوصی می تواند شامل بیمه سلامت، بیمه دندانپزشکی، بیمه چشم پزشکی، بیمه مسافرتی و بیمه عمر باشد. برای انتخاب بیمه دانشجویی مناسب، باید با دانشگاه یا کالج خود مشورت کنید و شرایط و هزینه های مختلف را مقایسه کنید.

منبع مقاله: قوانین بیمه دانشجویی در استان های کانادا

انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1804

به "قوانین بیمه دانشجویی در استان های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین بیمه دانشجویی در استان های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید